Dela lika eller vara självisk???Julen borde avskaffas eller utökas.


Jag menar så här:

Nu kommer den älskade julen.


Men det är inte bara tindrande ögon och mys.
Problemen kommer när man är 2 och ska dela på 1 dag.

När ska julen komma att anpassas till dagens samhälle?
Hur många familjer är hela familjer?
Det blir allt vanligare med skiljsmässa. Tyvärr.

Ja, hur gör man då? Slåss om timmarna att få ha barnen hos sig.
Vem vill vara ensam på jul? Det är ju barnen som kommer i mellan.
Jag vet att man får ta varsin dag och man kan ha varannan jul osv
men det är ändå inte samma sak. 

Därför tycker jag att det hade varit bättre att ha 2 av alla dessa dagar.
Julafton , Nyår, Midsommar och födelsedagar.

dvs...Det hade varit så mycket bättre om vi hade 1 pappa-julafton och,
 1 mamma-julafton. (Det finns ju mors-dag o farsdag...)

Jag blir så trött på allt pussel med tiden. Man vill inte att någon ska bli
besviken.

Mina frågor till er läsare....
1. Hur gör ni?
2. Något bra tips?
3. Lösning på ett problem som inte är så enkelt.
Tacksam för svar snarast....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0