Alltid något att prata om.... Väder funkar varje gång


Här kommer lite funderingar på väder iallafall.....

Men vad vill man ha för väder? Lite väder att klaga på. Mulet o trist. 
Då har man en bra anledning till att säga VARFÖR man inte blev brun. 
Den ständiga frågan när man kommer tillbaka från sem. Varför är du inte brun?
Jag själv tycker ju att jag är jättebrun. MEN Det enda som vittnar om att man ÄR brun,
är de vita streck där bikini suttit  men dem kan man inte direkt visa för allmänheten.
Det är nästan som en tävling om vem som är brunast varje år. 
Glöm bara inte att smörja in dig och akta dig för solen när den står som högst.
Men vad sägs om detta istället... se bilder. 


Ja, just det  varför inte lite snö?
Nu när jag sitter här och det är så varmt så hade lite snö o vinter hade inte varit fel alls.
Försöker komma ihåg hur kallt och iskalla fötter och fingrar brukar bli när det är vinter.
Skulle vara bra om man kunde hushålla med  ta lite kallt till sommaren och lite varmt till vintern.

Men egentligen gillar jag inte att skotta snö, skrapa rutor och köra låångsamt på vägarna.
Det är roligare på sommaren. Ännu hellre sensommaren när man vet att nu är semesterstessen slut
och man bara njuter av eftervärmen som sprider sitt varma ljus liksom.

Typiskt nog kom väderguden och fixade lite stora moln här över mig.
Jag ska ju snart gå hem och då vill jag ju ha sol. hmm aldrig nöjd. :)
Men det blev genast lite svalare.

Alla årstider har sin charm tycker jag :)
PS: DET FINNS INGET DÅLIGT VÄDER BARA DÅLIGA KLÄDER. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0