Boktips

image50 Vännerna från Templeton House en triologi av Nora Roberts

Att våga drömma (1996)
Om drömmen blir verklighet (1996)
En dröm blir sann (1997)
tidigare utgiven under psedonymen  Sarah Hardesty

Drömmen o hemligheter i en glödande kärleksroman

Vid Karliforniens klippiga kust ligger Templeton House,
högsäte för familjen med världsomspännande hotellimperiet.
Här växer 3 flickor upp - de delade varandras drömmar och hem-
ligheter, förhoppningar och bekymmer - och de är fortfarande som systrar.
Margo Sullivan, hushållerskans dotter, Kate Powell, fosterbarn i familjen och
Laura Templeton.
  Margo skapar sig en förmögenhet som firad fotomodell, men karriären får
ett abrupt slut och hon återvänder utblottad och förödmjukad till barndomshemmert, 
där hon får stöd och uppmuntran från oväntat håll.

 Kate förstod redan som ung att det inte räckte att överlecva man måste lyckas också.
Hon arb hårt  på en revisionsbyrå och har inte tid för nonsens. Men så händer något som
får hennes värld att rasa samma och hon kommer att behöva all hjälp hon kan få.
 
Laura gifte sig ung, fick barn och saknade ingenting - ända tills hennes man lurade av henne allt.
Att vara ensamståede mor och yrkeskvinna blir nu allt mer påfrestande och när en gammal barndomsvän
till hennes bror dyker upp inser hon att någonting länge fattats henne.

Vad jag tycker om denna bok:
Kärleken glöder om denna bok. Dvs jag kan känna varje vibration i  alla scener som läses så man får gåshud.
Ja, det är en fantastisk bok. Den är tjock, närpå som 2 tegelstenar  men det avskräckte inte utan det var mer
som en utmaning. Att den sedan svepte iväg med mig redan på första sidan gjorde inget alls. Snarare tvärt om. 
Denna bok är helt underbar. Varje ledig stund läser jag i den och jag vill inte att den ska ta slut men smatidigt går det inte att sluta läsa. JAG BARA MÅSTE HA DEN. Men ödets nyck är att jag fått låna den av en vän.

Jag har kollat på nätet men tyävrr Definitivt slut på de platser jag letat. Även på tradera.
Boken är gammal (1996)  men jag hoppas att man kan hitta den i en antikvariat eller så.
Om det skulle vara så att någon har den och kan tänka dig skiljas från den så är jag villig att överta den.
Skriv ett mejl så kan vi säkert komma överens. :)

Glad sommar med en god bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0