Rådjur mitt i stan



Jag blev så paff när jag kom ut på parkeringen mitt i stan. Där är jag iallafall inte van vid att se
rådjur. Den kom rakt imot mig ner för backen och jag tänker "ETT KODAK MOMENT" men hinner
inte få på telefonen och ta en bild på detta möte innan han springer förbi mig.
Det var nästan som en dröm. Mitt i gryningen kl 5.40, solen börjar stiga upp ochj daggen skingras lite lätt.
Klart väder och värme redan på morgonen. Detta ville jag ha ett kort på som ett bevis på att det vekligen hände.
Men kameran fanns i väskan med tomt batteri. TYPISKT.

Förra vecka såg jag en

Nä, skojade bara....





MEn En igelgott hörde och såg jag i buskarna hemma hos mig.
Den höll på att skrämma livet på mig. Varit ute och kommer hem lite sent.
Jag gick hem i mörkret och man e lite orolig ibland att någon ev förföljer eller så..
Man läser om i tidnigar och så. Våld osv.
Så hör man i buskarna hur det prasslar. Hjärtat i halsgroppen och ett hårt tag i nyckel
och man är påvippen att springa. Så ser man igelkotten och man glömmer att man
var rädd men blir bara nyfiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0