Här dricks det...



Hittade lite bilder från sommaren 2005...
Tänk vad det var längesedan.

Här har vi T med Pokémon (favorit) tröjan. När den var urvuxen ville han spara
den och den finns säkert kvar i källaren. Vi Köpte tröjor mest hela sommaren.
Alla med Pokémon på. Och det fanns många vill jag minnas. Varje år en ny bild
och ny storlek. 

Han älskade alla dessa små figurer och vem fick plocka ihop alla när dagen
var slut? Ja, jag förstås.

Vad hade DU för älskligsleksak när du var liten som du inte kunde vara utan?
Nyfiken på detta... berätta.

Jag hade, hmmm låt mig tänka en stund så kommer jag på det....
-Jo, det var penntroll. Fula små knubbiga kroppar och ett jättelångt
  hår som konformat stod rätt upp. Inga kläder på. Minns  ni?
  Men min hade Svart hår.


Det fanns även större  troll men de hade man inte på pennorna
utan de hade kläder som man kund ta av och på.

 Vi tjejer som lekte med det, byggde bostad till dem i skogen.
Minns särskilt en gran som fanns vid skolan. Där vid det stora trädet,
med mycket synliga rötter hade vi det perfekta stället.
Jag plockade mossa och klädde "golvet" med moss-mattan.
Sen var det Ekollon som tallrikar och muggar. Stenar som bord
och sängar osv.
På rasterna lekte vi med detta. Som sagt små barn roar sig lätt.
Det var jättekul. 

 

Kommentarer
Postat av: Syrro

Jag minns det trädet vid skolans skog! Där lekte vi häst och med våra monchichi! Å, penntroll med!

2008-11-16 @ 00:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0