Ruskigt väder och tidsoptimist.

Godmorgon! Alla

Ja, idag var det blåsigt och regn hörde jag redan i sängen
när jag vaknade. Det är något speciellt när det hörs att det är
kallt/ruggigt/snålblås ute, bara genom att höra det, 
gör att man inte riktigt vill stiga upp.
Men jag trotsade min instinkt och gick upp. Det var faktiskt inte så svårt ändå.
Tvättade av mig "natten" och hoppade rakt i jobbkostymen. (Nästan som en
brandman ni vet.) Men det är kallt utan morgonrock.... *brrr & hutter. Skynda.

T måste ju väckas också. Men han ville verkligen INTE upp.
-Vem väckte mig! väste han sömndrucket.
-Varför måste jag gå upp nu. Jag får ju sönmbrist.
Ok, jag förstår honom, han börjar kl 8.00 och jag börjar 6.30.
Ja, när vi äntligen var på väg så kommer han på att han ska ha
utflykt idag och med utflykt kommer alltid en sak.....
MATSÄCK.
-Jaha, kunde du inte kommit på det lite tidigare?? frågar jag.
Han ser lite skamsen ut.
 -Jo, men det är inte lätt att komma ihåg.
Nu är det bara att sno ihop en matsäck på det som finns i skafferiet.
Macka i frysen....
-Stenhårt bröd!, Mamma kan jag inte ha .Säger T.
- Jo, det hinner tina inna  du ska äte det. *fingrarna i kors HOPPAS HOPPAS.
- Okey.
- Ska det vara skinka på?
- Ja.
Klockan tickar på. Tävlar mot tiden. Jag börjar ju snart.
-Ska du ha något att dricka?
- Vad som helst.
 Klart!
-Måste iväg nu. *Puss,
  Ha en fin dag. Vi ses. *KRAM!
Allt är äntligen fixat och jag kommer iväg. Till jobbet och exakt på minuten.
öppnar och allt är frid o fröjd.

Hur var eran morgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0