Drömmar har visst betydelse...

Jag har ett val att göra.
Ett val där jag förmodligen själv vet svaret men jag är för blind att se det.
Och då är det lite spännande att man drömmer om det omedvetet.
Jag minns inte alltid mina drömmar men jag minns delar av dem.
Just denna gång var det en känsla av att jag åkte TÅG.
Allt som etsade sig fast var  att jag just  åkte tåg och att det kändes ok.
Tänkte inte mer på det och veckan har gått utan att jag ens funderat på
det. Men så idag fick jag en känsla att det var viktigt att kolla upp...

BETYDELSE av TÅG:
Även tåg hör till de viktigare drömsymbolerna.
Tåget för oss genom livet, och vi måste följa med vare sig vi vill eller ej,
tycker vi. Men det är fel. Varje människa har en fri vilja och är inte bara
ett slags kolli som fraktas fram.
Drömmen är både en varning och en maning till oss att rannsaka
oss själva. Det gäller att inte komma "för sent", att inte "missa tåget".
Det kan också i drömmen vara svårt att komma fram till biljettluckan
 - vår inre "biljettlucka" är de komplex vi måste frigöra oss från, så att
de inte hindrar oss från att komma i väg, att nå vårt mål.

Jag ska alltså hitta mitt mål. När jag är redo finns det där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0