OBS! Inte mina fiskar...som friteras levande!!

Huvaligen säger jag bara. Såg ett hemskt annorlunda tv-inslag under sem.
Jag tror det var i Kina och det handlade om en restaurang med 100 personer anställda.
I stort sätt var det ett intressant program men när det kom till denna tävling vände det sig i magen.

Där hade de en stor matlagnings-tävling. Där de lagade ormar, fisk, kött o fågel.
Man skulle laga maten på kortast tid. Den som var snabbast fick högsta poäng. 
Maträtt:  Levande friterad fisk.
 Som dessutom skulle röra på munnen när den lades på tallrik.  
 Annars blev det avdrag på poäng.

Avskyvärt läskigt tycker jag! Stackars fiskar. De lever ju. De är inte bedövade heller.
Bara rätt ner i oljan. Att få ett hett oljebad är inte så kul inte ens om man är fisk.

Min fråga till er: Är jag blödig eller ej?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0