Första inlägget 2009

God fortsättning på dig!

Det känns annorlunda denna gång. Inte den tomhet som
brukar komma när  julen är över. Det är en härlig känsla.
Hur ska man kunna finna den igen? Det är ett accepterande
och förberedelse kanske innan. Att sänka sina förväntningar.
Inte ha för många tankar om HUR det skulle kunna vara.
Inga Fantasier. Bara verklighet. Logik. Trist men det funkar!

Men nyår den pärsen som var förra året var jättejobbig.
 I år gick det lättare. Trodde att man Kanske hade accepterat
det lite men icke, det kom tårar även denna gång.
Tänkte på pappa och det värkte i hjärtat.
Tror inte att det kommer gå över någonsin...
 
                             * * * * * *

Jag tänker försöka ha en härlig tid detta år
och inte göra något tråkigt alls. (Inte diska, städa, *fniss
Nä, det går ju inte. Skojade bara!)
MEN jag tänker ta det mesta med ro och jag ska uppskatta
mer av det som ges. Inte önska mig bort. Leva i Nuet.

Att man ska minska stress och så kan bli svårt när
styrkan minskat på jobbet.
MEN jag ska ha en dag i veckan bara för MIG. Lugn o ro.
 Ingen stress.

Man har så mycket kraft när man varit ledig 9 dar.   :)

                                   * * * * *
Tankar för idag.
Sluta tänka orealistiskt. Leva i nuet. Ja, så får det bli.
Nä, jag tänker inte bli fantasilös men ändra mitt sätt
att förvänta mig hur andra ska reagera.
Blir det en reaktion så blir det. *rycker på axlarna* Spela roll.
Jag ger inte upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0