Små killar som slåss

Jag blir så chockad att jag inte ens kunde stänga av tv.

En dokumentär från england om 10 åringar som tävlade i kick-thai-boxning.
Det var fruktansvärt att se. Ok, man kan stänga av tv men jag kunde inte tro
mina ögon.

Barnens föräldrar stod utanför ringen och hejade/hetsade  på sina barn
som sparkade på varann tills blodet rann. 
Själva tävlingen var med samma regler som om de var vuxna.
Dvs: Reglerna var inga slag i ansiktet. men annars fick man slå, sparka,
hoppa, precis överallt.
De utövade sporten i en boxningsring som hade antingen galler runt eller typ
gummiband. En del av killarna hade skydd av en mjukhjälm. Men inte alla. 
Restan av kroppen hade inte mycket skydd alls.

Värsta tuppfäktnings-stämningen runt dessa två slagkämpar. Domaren gjorde
varningar  till dem när de i stundens hetta slog varann blodiga i ansiktet. 
Men vad hjälpte det? Adrennalinet bara rusade i dessa två små killars kroppar.
De slog o sparkade som galna.
 LÄSKIGT!
Och detta betalade vuxna människor för.
Men killarna som slogs de fick inga pengar för att de slogs
Den som vann fick ett jättebälte runt magen a´la Rocky Balboa.


Hu. Min son är i den åldern och jag mår dåligt om hans ens får minsta skråma.
Hur tänker man som förälder här? Jag bara undrar?
Att man är engagerad i idrott med sina barn ok men att man ser dem bli blåslagna.
Personligen skulle jag aldrig kunna godkänna en sådan sport till barn.
När det blivit 18 får det besämma själva men inte ens då hade jag godkännt det
.

Kommentarer
Postat av: Magda

Ohhh,. jag såg också detta.... reagerade precis som du! Herregud vad förbannad jag blev. O föräldrarna verkade ju helt galna. Det är så man blir mörkrädd:) Kram

2009-01-21 @ 20:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0