Barnvakt

Det var jättekul att träffa de små igen.
T passade på att lägga upp schema:
- Mamma du tar 20 första timmarna och jag tar resten.
- Pyttsan heller. Vi ska hjälpas åt.
- Ja, ok då. Men jag ska se på tv ochså.

T han hjälpte till jättefint. Bjöd på vindruvor i halvor.
Har aldrig sett vindruvor försvinna så snabbt.
Det är goa grejer helt klart.

Syrran hade gjort en härlig lasagne till middag.

MEN det var på håret att vi kom dit i tid. Tunneln var ju
avstängd med endast 1 körfält öppet, det var  löjligt mycket bilar.'
Att krypköra blandat med att stå helt still tog 30 meter 30 minuter.
Paniken växer och man tänker Tur att man åkte tidigt. :)
Nä, det blev att köra mot ett annat håll.  När vi kommit till närmsta avfart
körde vi och vi hann precis lagom till att Syrran skulle iväg.
Bilen luktade bränt och jag hoppas att den inte skulle paja
.

Vi åt mat och J hon smilade upp sig och la huvudet på sne...
Innan hon visade att hon skulle slänga mat på golvet.
Vilket alla vet att man säger JAJJA till...
Men det gick bra utan massa mat på golvet.

E han åt och kladdade lite sen fick han leka med T,  som satt i godan
ro och splade spel, Man hörde protesterna hagla...
-Mamma hur ska jag göra nu? Kom hit och hjälp till.
- Men jag har ju J här och du får hjälpa mig med E. 

Protesterna slutade då E kom på att han kunde titta på T spela.
Lugn igen. Tills han ville krypa över soffan. Då fick jag komma.
Men då hade J och jag ätit klart så vi började leka i soffan vi med.
T var jätteduktig på att hjälpa till när han fick se hur jag gjorde.
Vi busade en timme och sen blev det vindruvor.....

Välling och borsta tänderna gick som en dans. Sen somnade
de båda två.

                                ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Upp tidigt i morse och vi lekte och åt frukost tillsammans.
Mysigt.




Kommentarer
Postat av: Syrro

Tusen tack åter igen! Får vi göra om snart! ;-)



Kramkram

2009-03-29 @ 16:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0