Varför får man vinnarmejl från människor man inte känner??

Jag har inte tänkt på det förut men när jag hörde på radion
"Spånarna" ang just mejl från låtsas "privatpersoner" som vill:
Till mig sälja gratis saker, Vinnster på något jag inte spelat med. osv osv.
Vinnare till gratis saker osv.
Jag har inte önskat mig något, har ej varit
med i en tävling och jag tänker inte svara på mejlen heller...
Någon mer som har samma problem?

Som exempel: MEJL från en Petra Svensson fick jag idag.
Men hur i herrans namn fick de min adress? Ingen aning.
Det är bara en massa onödigt mejlande som tar en massa dyrbar tid
från mig. Mycket störande och hur får man bort det?

Jag skickar vidare frågan till dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0