Björkpollen hmmm. :(

Höga halter björkpollen. Det har jag nu blivit varse om. Gick till bilen och (det är perkering
precis utanför) började nysa 20 gånger. Ögonen började rinna.
Jag klarade sälgen iår. Jag hoppades detsamma med björkarna.

Men solen skiner och jag längtar ut på långpromenad.

Idag åt jag fisksoppa till lunch och jordgubbar efteråt. Det är så gott.
Nu skulle det sitta fint med en vilopaus.

Dikt....
Vårkänslor pirrande, kittlande och härliga.
Ger mig ett leende som smittar.
Solens strålar värmer o ger hopp.
Bebis kickar i magen och medd att "här är jag".
Allt känns underbart.


Idag fick jag ta på mammaklädningen på jobbet. Byxorna och skjortan spänner åt
för mycket. Men det var lite kallt imorse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0