på tal om delfiner...

Simma lugnt, jag är en fena på ultraljud

Forskningen är fortfarande i sin linda, men Elisabeth Yalan, dekanus på barnmorskehögskolan i Peru, är övertygad om att det fungerar.

-Energin och de högfrekventa ljuden delfinerna ger ifrån sig registreras av barnets hjärna när de är inne i magen. Ljuden stimulerar deras hjärnaktivitet och hörselorgan, säger hon till tidningen Komo News.

Gravida kvinnor erbjuds nu att träffa specialtränade delfiner för att utveckla det ofödda barnets färdigheter.

Ultraljud används i den moderna sjukvården vid fosterdiagnoser och för att spränga bort gallsten och njursten.

Denna info hittade jag här:
http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article324567.ab





Men jag vet inte om jag skulle våga simma med delfiner ändå.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0