1 månad o 4dar har redan gått

Oj, vad tiden går fort när man inte gör något alls.


Lille Vincent 4dagar gammal.

Det blev en liten kille.
 Han är redan 1 månad gammal. Han är så underbar.
V sover mest hela dagen o är alltid vaken från kl 19.00-03.00 eller 04.00.
Mamma (dvs jag) är jättetrött. Har inte hunnit vänja mig vid att göra allt lite snabbare.
Att passa på att hinna med allt annat innan han vaknar. För han är ju vaken på dagen med.

Vi har varit hos bvc och vägt o mätt. Nu är han uppe i lite över 4 kg. 54cm lång.

Hur är det med mig?
Jag har ont i fogarna o har lite svårt att gå fortfarande. Att springa är inte att tala om.
På bb kunde man hasa sig fram på det hala golvet. Det är svårt att stå på ett ben,
när man ska ta på byxor o skor. Då får man sitta ner.
Mina fingrar värker och alla leder gör ont. Skulle behöva massage på axlarna.

Att amma tar massor med kraft. Att amma gör så ont när han suger fel. Men nu
verkar det som att det löst sig. Vi får ta rugby-greppet på ena sidan. Dvs jag håller
honom under armen. Har en ammningskudde som är lite svår arbetad men det har
nog med vana att göra. Jag är ovan helt enkelt.
Det tar massor med tid också. 1timme amma, 5min mata med flaska. Sover 2timmar
o sen om igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0