23e värkar

Tittar på klockan 17.00.... sammandragning.... tittar på klockan igen fortfarande en timme
senare...18.00 molande värk i magen. Någara bruna droppar o  en liten droppe blod.
Ringer till journr till bb o kollar. Vattnet har inte gått....känns som mensvärk i magen.
Vart ska jag åka? Hur vet jag att jag ska åka in?  Svaret blev: det känner du.
Ok, då väntar vi en stund till räknar minuter 7 o sammandragning osv

till kl är 2.00 nu ringer jag o säger att nu åker jag till Mölndal. Sätter på mig skorna
mellan alla värkar. Försöker gå men det kommer mer sammandragningar.
2.30 är vi påväg. Båda benen skakar nu i varje värk.

Natten är svart. Fullmånen lyser ner på oss. Varför kör du såååå långsamt för?
Känns som en evighet.

fortsättning följer.....

Vägarbete gör att man får köra en annan väg. Utanför BB ställer jag mig och väntar
på att bilen ska parkeras. Där står jag i nattmörkret håller i en träpelare vid samman-
dragningarn och hoppas att vattnet inte ska gå förrän jag kommit in. Vill inte att skorna
ska bli blöta. *ler
När bilen är parkerad då ringer vi på dörrklockan och säger till personalen som frågar
vad vi vill. Jag svarar att jag gärna vill komma in.
Tar hissen upp.
Värkarna kommer var 3e minut. Jobbigt att gå.
Väl inne får vi sätta oss ner o vänta. Alla rum är upptagna. Vi ska in i ett "mätrum", dvs
mäta värkarna.

Fortsättning följer igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0