Tillbaka på jobbet igen

Oj, vad tiden gick fort. Redan 2v o 2 dar har gått. Sen den dag pappa dog. 
Det var ju meningen att tiden skulle stå still.

Min far hade fixat fram en sak till mig på jobbet som jag kom på som saknades på min
arbetsplats. Hjälp, vad har den tagit vägen..... letade o hittade den i ett förråd. Hemska
människa som flyttat utan att fråga/säga till mig. Den saken fick genast följa med hem.
Nu är den i säkert förvar igen. En löjlig sak kan tyckas men för mig betyde den massor.
Jag blev bara så ledsen för att det var som att det som pappa hade fixat när han levde
sopades bort  när han dog. Han jobbade så hårt o gav 100% på jobbet . Han var en fixare
som gjorde mycket för andras trivsel. Men så när man är borta 2 v så sopas det bort...
lite av hans livsverk.

Igår kom minnet över mig igen. Jag bara lät tårarna rinna igen. När ska det ta slut?
Det var pga en fin sak som att en vän på jobbet ringde o beklagade sorgen. 
Lite prat om hur han betytt för oss alla. Jag blev så rörd att de bryr sig. Då grät jag en skvätt.
Jag fick en rosa ros av mina vänner på jobbet också. Då blev jag glad.

Tänker på dig Pappa. / U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0