Denna fina dikt som min faster U läste på begravningen...

Det är svårt att mista en vän,
så svårt att mista en vän
Något fint går itu
Här är jag Var är Du?
Jag vill tro att vi träffas igen.
Som en fjäril som lyfter från blomman,
som en fågel som lämnat sitt bo,
söker själen sin väg mot det höga så har jag hört,
så har jag lärt
Är det sant så vet Du det nu.
Här är jag Var är Du?
Det är svårt att mista en vän så svårt att mista en vän
Något fint går itu
Här är jag Var är Du?
Jag vill tro att vi träffas igen.

Diketn är så fin. Men man bara låter tårarna rinna.

Denna helg har jag suttit o tänkt på dig pappa igen.
Det är ändå frid i sinnet o jag vet att jag kommer må
bra när allt är klart. Jag hoppas att det blir fint väder på tisdag.
Pappa älsade sol o värme. Liksom jag. Tur att du fick oss som
kan berätta hur du var. Den bästa i världen. Omtänsam o glad.

Du vakar över mig. / U:)



Kommentarer
Postat av: Lille

Jag stöttar alltid

2007-12-31 @ 19:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0