På resande fot.

Jag var nere i Malmö på festival.
Det var som en liten överaskning för T som fyller år snart. Bara han och jag.
Hade tittat på väderprognos o de hade spått regn så vi tog med rengställ och
varma kläder för att inte frysa. Men icke blev det något regn. Tur att man hade
åkt hemifrån iklädd  kjol o linne. Annars hade jag nog svettats bort. 

Middag: blev på ett mysigt ställe som var inomhus men känslan av att sitta ute
var upplevelsen. Maten var gudomlig god. Fläskfilé som smälte på tungan med
bearnaisesås och potatisgratäng. Mums. Och  vi delade på en tobleronemousse
till dessert.  Måste få festa till ibland.

Vi köpte nya skor till T. Som vid varje skolstart måste man köpa nya,  för de gamla
har han vuxit ut. Jag längtar till han vuxit klart. Nä, jag njuter av att han e "liten" fortfarande.
Han lekte på en lekplats och då inser man att han e inte så liten längre. Han var störst
av alla de barn som jag såg. Men så länge han får plats i klätterställningar har han kul. 

Shopping: Jag tittade på en massa roliga väskor jättebilliga. Hittade en Tygväska var röd
med brodyr på. Den var liten och behändig när den var tom och den gick att fylla upp
massor. Den var perfekt för extra kläder som man ville ha med sig när kvällen kom. 
Vi  tittade i alla stånd men personligen tittade jag  mest dem som innehöll väskor  och
det fanns många så tillslut blev T trött på alla väskor och  varje gång vi gick förbi ett som
innhöll väskor så försökte han distrahera mig att inte se dem. *ler. 
 Man måste ju få titta även om man inget ska köpa.  Kan ju missa något.

T han köpte ett tvådelat halsband med 1st yin- o 1 st  jang-berlocker som han delade
med sin kompis när han kom hem. Han hittade även yin o jang snusnäsdukar en i vitt
o en i svart. De skulle han ha runt huvudet som ett svettband. Såg nästan ut som värsta
ligisten men ändå så söt. 
Hans hår är så långt nu i nacken att man kan göra tofs men det gillar han inte att jag
säger till honom.*ler.

Lyssnade på sammandraget av alla sommarpratarna på p1 på väg hem. Så nu är sommaren slut. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0