Inte på humör alls idag!

Typisk dag på jobbet massor att göra men det är oftast jättekul!
MEN ibland blir man riktigt trött på folk som tex i morse....

Hur kul e det på en skal 1-10?
När man har massor att göra på jobbet och kön ringlar sig bort över horisonten....
Man försöker så gott det går att jobba undan denna kö. Då kommer besökare i kön som man inte får tag i besöksmottagaren. Det blir tvärstopp.
Jag ringer 1,2,3,4 personer... INGET SVAR. Var e alla? Kön växer och irritationen. hmm
EGET PEPTALK: "Lugn nu ingen panik, Peppar mig själv. Andas in o ut. Ingen fara på taket."
Men ingen svarar i telefonen när jag ringer, tar nästa telefonlistan men att  få tag i personer
som ska hämta sina gäster  är inte alltid det enklaste. 
Då plötsligt när man ringt 5 pers och det slutligen är en som svarar. Yes, tänker jag äntligen.
Men då svarar han  helt  gravallvarligt : " NÄ han känner jag inte
Typiskt, jag är påvippen att be om ursäkt för att jag trodde att jag ringt fel.
DÅ kommer asgarvet , HA HA HA du gick på det....
Han vet mycket väl vem besökaren var och han hälsade att han är påväg.
Jag tränger undan *går-det-att-strypa -någon-genom-luren-känsla*
Blir lite trött och känner med den stackars gästen. Ovälkommen eller vad då?

Problemet med lustigkurrar är väl att han/hon inte vet att jag har massor med folk som vill ha hjälp.
Jag kan förstå det ibland att det kan vara deras höjdpunkt  för dagen för han/hon men just nu
 var det inte så lyckat. Killen som skulle bli hämtad skämdes jättemycket för detta.  

Tänk på det.  Innan du ska skoja med någon kan det vara bra att  pejla läget lite innan...

Tråkmåns idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0