Att lära sig något nytt... en önskedröm!

image58

Let´s dance...

Jag vill lära mig att dansa. Ja, dansa kan man ju... det är bara att röra sig efter musiken men
att verkligen kunna alla danssvängar och förstå vart man ska gå åt vilket håll man ska snurra och
allt sånt. DET skulle vara jättekul.Men icke, istället sitter man och tittar med en längtan i blicken 
Ser på när andra gör det. Tänk att få var den som får upp pulsen när musiken kommer igång.

Jag tänker göra något åt detta  framtiden är inte slut än...Att dansa är livet. Förena nytta med nöje
så att säga. Motion på ett roligt sätt. Vad säger du Guldklimpen ska vi ta en kurs? Bugg kanske?!
Det är nog enklast tror jag. Fast det är klart musiken är kanske inte så kul men man behöver ju inte gå på dansband..

Varför kommer denna längtan nu då?  Eller blir påmind?
Jo, Jag var på party med jobbet och vi såg hur de hade lärt 4 personer att dansa "Riktigt".
Dansuppvisning parvis och såg ut att ha jättekul.Ok, De var ju nervösa för att visa upp sig
men ändå  de var stolta när de var klara och fick stående applåder. Wow. Vilken känsla
det måste vara.
Vi andra fick se på och Dansade disco resten av kvällen och det var så kul. Jag borde verkligen
 gå ut och dansa lite oftare helt klart. Jag gick säkert ner 5 kilo *s Det kändes så iallafall. Det var en
sprudlande energikick. (Att jag inte kunde röra mig dan efter var en helt annan 5a. Men det var det värt. Träningsvärk.*asg)

Mera dans :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0